De kakkerlakkentrein

21 december 2017 - Chiang Mai, Thailand

Na zo'n 36 uur achter elkaar reizen zijn we dan eindelijk aangekomen bij ons hostel in Chiang Mai.
De reis begon met het afscheid van onze ouders en Teuntje op Schiphol. Toch vreemd dat we ze zo'n 4 maanden moesten gaan missen.
Onze eerste vlucht ging richting Dubai. We kwamen daar midden in de nacht op een overbevolkt vliegveld aan. Na even rondgebanjerd te hebben op het luxe vliegveld in Dubai konden we al weer boarden voor de volgende vlucht.
Eenmaal gearriveerd in Bangkok was onze eerste indruk dat het er héél chaotisch is. Op de snelweg is het hier gebruikelijk om van een 4-baanssnelweg een 6 of zelfs 7-baansweg te maken. Links inhalen, rechts inhalen, het maakt hier allemaal niet zo veel uit.
Op het station Hua Lamphong in Bangkok herenigden we met Hein en Reijer die net klaar zijn met 2,5 maand vrijwilligerswerk in Borneo. Tegen de tijd dat we onze eerste Thaise maaltijd hadden gegeten - die overigens erg lekker was- zagen we de eerste kakkerlak binnen in de trein. Te ranzig voor woorden. Na een stevige 13 uur in de trein kwamen we aan op het station in Chiang Mai. Hier werden we direct weer overvallen door allemaal Thaise die je hun taxi in willen lokken. Uiteindelijk stapten we bij Uncle Prapat in de taxi die ons naar het hostel bracht waar we nu zijn.

1. Patricia:
    21 december 2017
    Spannend jongens. Veel plezier en let goed op elkaar!
  2. Donnée:
    21 december 2017
    Leuke blog jongens, goed idee!
    Al een reis( en kakkerlak)ervaring rijker😎
  3. Lucas:
    25 december 2017