Chiang Mai

26 december 2017 - Chiang Mai, Thailand

Zo, onze eerste nachten in Thailand zitten er al weer op. Na al het vermoeiende reizen waren we eindelijk aangekomen op onze eerste echte bestemming, Chiang Mai.

Bij aankomst merkten we al gelijk dat het hier een stuk rustiger was. In plaats van dat we door 10 Thaaien werden bestormd om ons een taxi aan te smeren waren het er nu maar twee. De eigenaar van het hostel was zeer gastvrij en raadde ons gelijk leuke plekjes aan om te gaan lunchen. Na een lekkere lokale maaltijd besloten we om maar eens wat Thaise cultuur te snuiven. We gingen op pad naar de Wat Phra That Doi Suthep tempel. Omdat hier vrijwel alles in het Thai was aangegeven hebben we vrij weinig meegekregen. Of de tempel nou voor de koning, Buddha of wat anders is, Joost mag het weten.

Toen we terugkwamen in het hostel zei Hein dat hij zich niet al te best voelde en thuis wilde blijven voor die avond. De volgende dag is hij met Reijer naar het ziekenhuis gegaan en kreeg hij wat antibiotica voorgeschreven. Nou die medicijnen hier werken wel want Hein is weer helemaal het mannetje.

Na een hele ochtend in het hostel te hebben gehangen wilden we wat gaan doen. Hein en Frans wilden naar de kapper dus zijn we naar een winkelcentrum gegaan. Het was echt de beste kapperservaring ooit. Ons haar werd maar liefst vier keer gewassen, en gestyled door twee verschillende stylisten. Dat allemaal voor een luttele 450 Baht (€11,00).

Op onze laatste dag in Chiang Mai hebben we een olifanten Safe & Rescue bezocht. Dat was echt geweldig. Toen we daar aankwamen stormden de olifanten op ons af. Dat was best wel heel erg eng. Er gebeurde gelukkig niks want zo'n kleine Thaise verzorger sprong ertussen en zei tegen ons dat er niks aan de hand was. de grootste olifant in het verblijf weegt 4,5 ton en eet 200 kg voer per dag.
Als eerst hadden we de olifanten, met de hand, een paar trossen bananen gevoerd. Dat was blijkbaar hun appetizer want daarna kregen ze nog een flinke portie bamboe. Hierna gingen we een wandeling met ze maken en tot slot mochten we met de olifanten het water in om ze te wassen.

Al met al, Chiang Mai was top.

1. Willem:
    Eng
  2. Patricia:
    Leuk verhaal, beetje vreemde foto. Lfs. Je moeder
  3. Donnée:
    26 december 2017
    Joost mag het weten...😂Uhhh de laatste foto is zeker best byzonder .. maar leuk weer om te lezen en fijn dat het beter gaat met Hein
  4. Carmen:
    27 december 2017
    Ik geniet van jullie verhalen!
    Groeten van Carmen